viernes, 8 de mayo de 2020

FRIDAY, 8TH MAY 2020

Good morning kids from 3rd grade. First of all we are going to check  exercises from last Wednesday.

Buenos días chicos de 3º. Lo primero que vamos a hacer es corregir los ejercicios del pasado miércoles.

5.-

1.- Sam and Lia are snorkelling in the sea (picture 2, viñeta 2)
2.- It´s a shark (picture 4, viñeta 4).
3.- The dolphins are making nises to scare the shark ( picture 6, viñeta 6)
4.- The shark is swimming away.
5.- Yes, they are safe. (picture 7, viñeta 7)
6.- Yes, they love dolphins. (picture 8, viñeta 8)

6.-

This story is an adventure story.
I think the story is interesting.
The shark is dangerous.
Dolphins protect people.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Now we begin the exercises for today. Ahora empezamos el trabajo de hoy.

 1.- Today we are going to study PHONIC. Listen and read exercise 10 . Copy the sentences in your notebook and the sounds / b / y  /v/

      Hoy vamos a estudiar Fonética (sonidos). Escucha y lee el ejercicio 10. Copia las frases en tu cuaderno y copia las palabras que dividimos en cada columna dependiendo de su sonido.

                                                                 PHONIC

Becky is playing with a bat and ball on the beach. She´s wearing brown boots. Victor is playing volleyball. He´s wearing a very colourful vest.

                                 / B/                                                     /V/

                    Becky                                                           Victor
                    Bat                                                                Volleyball
                    Ball                                                               Very
                    Beach                                                            Vest.                                 
                    Brown
                    Boots




2.- Vamos a escuchar estas dos canciones del método "Jolly Phonics" que conocemos muy bien y nos van a ayudar a pronunciar mejor los dos sonidos que estamos viendo hoy /B/ y /V/.


I show you the text of these songs. You can read them loud.
También os las enseño escritas. No hace falta que las copiéis, pero si que las podéis leer en voz alta.



This is all for today. See you on Monday!! Happy Weekend!
Esto es todo por hoy. Hasta el lunes. ¡ Buen fin de semana!


No hay comentarios:

Publicar un comentario