viernes, 8 de mayo de 2020

Friday, 8th May 2020

Good Morning kids from 4th grade. First of all we are going to check exercices from last Wednesday.
Buenos días chicos de . En primer lugar vamos a corregir los ejercicios del pasado miércoles.

5.-
       1.- The children are staying on a campsite.
       2.- Ghost orchids are very rare.
       3.- Mr Tayler falls when he sees a badger.
       4.- Mr Tayler breaks his leg.
       5.- Mr Taylor is lying next to a ghost orchid.
       6.- The next day Mr Taylor´s photo es in a newspaper.

6.-
      This story is an adventure story.
      I think the story is interesting.
      The story ends happily.
      I think the ghost orchid is a real flower.
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Now we begin with the work for today.
Today we are going to study PHONIC.

1.-
      Go to this page in your pupil´s book and listen and read exercise 10   . Copy the sentence in your notebook and write these columns with the words that have these different sounds.
     Vas a esta página de tu libro y escuchas el ejercicio 10  . Copia la frase en tu cuaderno y escribe estas columnas con las palabras que tienen los sonidos. / ou  /   y    /  o: /

                                                                     PHONICS

A ghost under a sign post says," Don´t go over the bridge".
A dog on a rock says, "Do not get lost in the forest".

                      / ou /                                     / o:/


                   ghost                                       dog
                   post                                          on
                    don´t                                        rock
                   go                                            not
                    over                                         lost
                                                                        forest
                   

   
2.-
     Listen to this song and remember short and long vowels in English.
     Escucha  los sonidos de las vocales en inglés , y recuerda que hay vocales cortas y vocales largas,(en clase ya os expliqué ,cuando buscábamos los sonidos en el diccionario, que las vocales largas se  distinguen  de las vocales cortas en fonética poniéndoles dos puntitos cuando tenemos que escribir como se dicen o se leen). Hoy hemos estudiado la "ou" " o corta " y la " o larga .


This is all for today. See you on Monday. Happy weekend!!
Esto es todo por hoy. Hasta el lunes. ¡¡ Feliz fin de Semana!!

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